Learning Activity a Hongria

Dins el Projecte Erasmus + “Climate Change Ready”, Short-term exchanges of groups of pupils, vam visitar Hongria, en concret la seva capital Budapest, i la localitat on es troba l’escola hongaresa,  Klebelsberg Kuno Általános Iskola és Gymnázium, que organitzava totes les activitats per als alumnes participants de totes les escoles europees juntament amb les dues alumnes de 4t d’ESO de la nostra escola, la Mariona Quirante i l’Anna Villalba. Aquest viatge va tenir lloc del 16 al 20 d’abril del 2017.

En arribar a l’hotel, les famílies que acollirien les nostres dues alumnes ja les estaven esperant. La rebuda va ser molt bonica, com també l’estada a les cases d’aquestes.

Cada matí ens trobàvem a l’escola i començàvem amb les activitats del dia. El primer dia tots els alumnes van fer presentacions orals en anglès que prèviament s’havien preparat amb el suport d’un Power Point. Tots van parlar de les seves ciutats i de les seves escoles, així com dels projectes portats a terme per l’Erasmus dins del tema del Canvi Climàtic. Després, els alumnes de l’escola hongaresa van preparar tota mena d’activitats per tal de trencar el gel i començar a conèixer-se millor.

A les tardes, quan acabàvem les activitats conjuntes, tots els alumnes de tots els països anaven junts a fer turisme, i molts cops sopaven junts. Això va fer que fessin molta amistat i que s’ho passessin molt bé. A banda de conviure en famílies de cultures diferents, van també poder practicar tota l’estona la llengua anglesa. Tot va ser molt enriquidor per a les nostres dues alumnes i per a la resta de companys.

Vam visitar el European Youth Center de Budapest, on ens van fer una explicació sobre el canvi climàtic i també vam veure un documental sobre el mateix tema, Before the Flood. Va ser molt interessant, i de fet, aquest curs, durant el projecte indisciplinar de 4t d’ESO, el vam posar com a eina per començar el projecte sobre el Canvi Climàtic.

Vàrem fer un tour pel riu Danubi i va ser molt especial tant pels alumnes com pels professors, ja que la ciutat de Budapest és preciosa. A una banda del Danubi hi ha Buda i a l’altra hi ha Pest.

Vàrem visitar el Parlament de Budapest  tots junts, i vam fer-hi un recorregut amb una guia de parla anglesa. Vam dinar tots junts i després els alumnes hongaresos ens van fer una visita per Budapest preparada per ells mateixos. A cada lloc on ens portaven, algun dels alumnes ens feia una petita explicació de la seva història.

Vam anar amb autocar fins a Poroszló, i vam visitar el Tisatavi Öko, centre on vam poder veure tota classe de fauna i flora local. A la tarda, després de dinar tots plegats, vàrem anar a un Spa típic d’Hongria, Hajdúszoboszló Aqua Palace . Tant els alumnes com els professors en vam gaudir moltíssim d’aquesta activitat. Vam quedar molt relaxats i això ens va anar d’allò més bé per a la tornada, perquè va ser prou llarga. Fins i tot vam haver de sopar a l’autocar amb entrepans prèviament preparats.

L’últim dia vam anar a veure el jardí de la seva escola i ens van parlar del compost que fan ells mateixos. Al final, vam plantar diferents tipus de plantes tots plegats. Més tard vàrem anar amb tren fins al Tropicarium, i vam dinar tots al centre comercial on estava ubicat.

Va ser una experiència inoblidable per a les alumnes i també per a nosaltres, la Montse Gotés i l’Eva Tatché. Vam aprendre moltíssimes coses i vam poder conviure tots amb persones de diversos països europeus, la qual cosa és summament enriquidora a tots nivells.

ERASMUS A BUDAPEST per  Mariona Quirante

Després de viure en primera persona una experiència d’intercanvi, per molt curta que fos, puc dir que va ser una gran experiència. A més d’estar una setmana practicant una altra llengua, en aquest cas l’anglès, i de visitar una ciutat desconeguda, s’obté molt més darrere d’aprendre una llengua.

Vaig tenir l’oportunitat de conèixer a nois i noies d’altres països i compartir una setmana amb ells, com he dit abans practicant l’anglès, i fins i tot algunes paraules en altres llengües: va ser molt divertit

Vaig conviure sis dies a casa d’una família hongaresa, tenint l’oportunitat d’experimentar els seus costums, les seves maneres de fer i els seus plats més típics, entre altres coses. Mai havia estat d’intercanvi sense la meva família en un país desconegut i després d’aquest, tinc ganes de provar altres Erasmus a altres països.

El fet de conèixer un país explicat i acompanyat de nois i noies de la mateixa edat que viuen allà és un punt a favor, ja que et mostren la seva ciutat des del seu punt de vista i arribes a conèixer detalls que en un viatge amb la teva família no els aconseguiries saber mai.

Per últim, diré que tant alumnes, com professors, com els mateixos pares, ens van obrir les portes i van fer que l’experiència fos inoblidable.

Animo a tothom que li agradi viatjar i conèixer llocs i gent nova que provi de dur a terme un Erasmus. És una experiència molt enriquidora.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *